Építsünk együtt rotációs kapát!

The Rotary Project

A projektről...

...avagy miért szeret valaki szopni?

2016. október 13. - RotaryProject

rotaryproject_logo.jpgEbben a postban megpróbálom összefoglalni a projekt előzményeit, céljait és aktuális állapotát. Ezt időnként frissíteni is fogom. Nem akarom túltolni ezt a bloggolós dolgot, a többi postban csak az aktuális képek lesznek, esetleg ha van valami kimondottan fontos infó, akkor az. 

Előzmények

2016 év elején belecsaptam egy autó átépítéses projektbe. Egy 2008-as Mazda 3 MPS kapott új motorbelsőt, némi futóművet, én pedig agyvérzést és gyomorgörcsöt. Bő fél évvel később az autó elkészült, én pedig elégedetten konstatáltam, hogy a "Fekete Dildó" (mert fekete, ráz és zsibbasztóan rezonál) olyan lett, amilyennek szerettem volna: napi közlekedésben teljesen használhatatlan projektautó. 

GT-nek túl éles, pályázni túl puha, dugózni rémálom. Számomra zavarbaejtően, kezelhetetlenül erős. 400 ló és 650 Nm első keréken egy baromság. És közben szomjas. Mindig szomjas.

14641954_564761527043556_2066940009056653808_n.jpg

Miközben begyűjtöttem a jól megérdemelt elismerő pillantásokat és gratulációkat (kizárólag 14 év alatti lányoktól, benzinkutasoktól és 25 év alatti szerelőktől) éreztem, hogy valami hiányzik. Belül legalább akkora ürességet éreztem, mint amit a Dildó-projekt a pénztárcámban hagyott. 

Az első jel az volt, hogy akkor is beugrottam a műhelybe, ha éppen nem volt semmi baja az autónak. Nem durrant szét PCV cső, nem ette az olajat, minden működött, mégis heti programmá vált a szervizlátogatás. Hiányzott a kókányolás. Ez van.

A külső szemlélődőnek bizonyára érthetetlen ez az érzés. A csávó végigszenvedett fél évet valami trágya szar építésével, ami még rossz is lett, mégis itt sír, hogy hiányzik a szopás. Ez van. Szeret szopni.

A bajt tetézi, hogy se szervizes tapasztalatom, se képzettségem nincs a projekthez. Kicsit jobban állok ezekkel a dolgokkal, mint fél éve, de ez még mindig alulról súrolja a hobbikókány szintet. Az előző projektben volt segítségem, aki már látott motort belülről. Most nem lesz. Ezt most csak magamnak akarom.

A függőség gyökere az a beégett érzés lehet, hogy mennyire jó, amikor az ember elkészül valami olyan munkával, ami hatalmas kihívást jelent, és van fizikai megtestesülése.

Pista vagyok, programozó. Előzőleg bölcsésznek készültem, de elhagytam a tarisznyám. '98 óta monitor előtt ülök. Minden, amit létrehoztam az elmúlt 18 évben ráfér egy 2 terás vinyóra. Ennyi nyoma van az életem termékenyebb részének a fizikai világban. Így már érted?

Egy szó, mint száz: kellett egy új projekt. Találtam is egy faxa alanyt, egy '89-es (igazából '88-as) Mazda Rx7-et. Motor nincs benne, egy stresszfaktorral kevesebb. Meg amúgy sem értek a wankelhez. Az autó évek óta áll, tehát a bódéval egészen biztosan lehet kokecolni egy fél évig legalább. A majdnem 30 éves kábelezést tuti újra kell húzni, ez is ad majd egy kis munkát. A motort - bár elvileg fel van újítva - szét kell húzni. Az elmúlt fél évben megtanultam, hogy ne bízzak senkiben.

És hogy milyen autót szeretnék? Napi közlekedésben teljesen használhatatlan projektautót. Olyat, ami GT-nek túl éles, pályázni túl puha, dugózni rémálom. Számomra zavarbaejtően, kezelhetetlenül erős. 400 ló és 650 Nm hátsó keréken egyenes út a pokolba.

Célok

Komolyra fordítva a szót a cél egy olyan autó, melynek kompromisszum/élmény aránya a mindennapos közlekedésben is az élmény felé hajlik. A bódét és a belső teret szeretném a gyári állapotába visszaállítani.

A futómű és a motor egészen biztosan változni fog. Az előbbit a komfortérzet határáig szeretném feszesíteni, az utóbbiból egy üzembiztos 350-400 RWHP-t szeretnék kihozni, ahol a hangsúly az üzembiztosságon és nem a lóerők számán van. Hosszú lesz a projekt, de nem végtelen.

Egyébként könnyebb az egészet a másik oldalról meghatározni, mert sokkal biztosabban tudom, hogy mit nem szeretnék:

- Pályaautót

- Rizsrakétát

- Rendőrmágnest

Érzem persze, hogy ez elég ködös így, pedig ez a valóságban nem így van. Az, hogy milyen teljesítménynövelő módosításokat kell elvégezni 350-400 ló eléréséhez, azt nálam sokkal okosabb és hozzáértőbb emberek már rég leírták. (Érdemes itt kezdeni: http://fc3spro.com/TECH/FM2W/power.htm, van ám futóműves része is: http://fc3spro.com/TECH/FM2W/sus.htm) A "Fekete Dildó" projekt előtt a boyracer korszakomat éltem (Civic B16 swap, mi más), de már akkor lejött, hogy a projektek 85%-a tervezés és tájékozódás. Teljesen felesleges beleugrani bármibe is, amíg nincs egy tételes lista arról, hogy mit szeretnél, és ez mibe kerül. Ez itt sem lesz másképp.

A másik hasonlóan fontos dolog annak felismerése, hogy mikor kell inkább fizetnünk, mintsem hogy pár hónapra torokra vegyük a f@szt és elmenjen a kedvünk az egésztől. Lehet pl. kefével motort mosdatni, tejesládában, brigéciollal, napokon keresztül, de el is lehet vinni gőzöltetni/mosatni kb. 5 flakon brigi áráért. Lehet szopni a kábelezésssel 4 hétig, de mennyivel egyszerűbb betolni az autót (vagy elvinni a korbácsot) Bubuhoz, és kifizetni őt. Az elhúzódó kokecolásból előbb-utóbb kókányolás lesz, abból meg gányolás. Nem kellene ebbe belefutni, ha nem muszáj.

Alternatív megoldás erre a projektautók Szent Grálja: a bagóért dolgozó, mindenhez IS értő, lelkiismeretes munkaerő. Utánanéz, innovákol, alkalmaz, elhárít. Flexel, hegeszt, fest, szabad idejében meg feltalál. Nem beleszarik a melóba, hanem megpróbálja megoldani a problémáidat. Egy dolgot utál, ha kifizeted! SZEVASZ, ZSIGA! :D

Aktuális állapot

2016.07.15: Emlékezetes nap, megláttam a HaHu-n az Rx7-et. Valami elindult...

2016.07.16 - 2016.08.19: 30 órányi wankel építős videó megtekintése, a fellelhető szerviz kézikönyvek összegyűjtése, ~300 oldalnyi dokumentáció átnyálazása. Wankel motorokra recsizés az interneten. Regisztrálás az Rx7Club.com-on. Szánalmas.

2016.08.20: Egy kiadós veszekedés után a feleségem (szeretlek, Kicsim!) azt mondta, hogy "Azt csinálsz, amit akarsz!". Szerintem akkor beleegyezett, nem? Teljesen érthetően az a félelme, hogy soha nem leszek otthon. Bár próbáltam rávilágítani, hogy ez nem lesz egy erőltetett projekt, meg lesz rendesen tervezve, nem lesz sem éjszakázás, sem hajnalozás, sem műhelyben alvás. Nem hitte el. Nem tudom hibáztatni érte.

2016.10.06: Foglalózás.

2016.10.19: Hazatrélereztem... Képek ITT.

2016.10.28: Kb. 3. napja alkatrészeket fényképezek és írom a veszteséglistát. Beindult a nagyüzemi bontás, képek ITT.

2016.11.03: Motor bontás. Hát elég szar állapotban van... Képek ITT. Okfejtegetés meg ITT.

2016.11.07: Sikerült mohost átíratni. Jee.

2016.11.22: Lett 1 donor motorom, olcsóért.

A bejegyzés trackback címe:

https://rotaryproject.blog.hu/api/trackback/id/tr1011800295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása